Naar Home

Contact opnemen

Veelgestelde vragen

Ik kan het maandbedrag van 2026 niet betalen. Kan het bedrag verlaagd worden?

We gaan bij het berekenen van het maandbedrag uit van uw inkomen in 2024. In Mijn DUO kunt u bij ‘Mijn schulden’ zien met welk inkomen we hebben gerekend.

Is uw inkomen na 2024 met minimaal 15% gedaald, dan kunt u dat vanaf 2 december op het scherm 'Mijn schulden' aangeven. Misschien kunnen we dan uitgaan van uw inkomen in 2025 of in 2026.

Is nog niet gerekend met uw inkomen? Vraag dan om verlaging van het maandbedrag. Klik rechts op het scherm op ‘Minder of niets betalen’ of ‘Uw gegevens wijzigen’ en geef uw inkomen in 2024 door.

Hebt u uw inkomen al doorgegeven? Dan moet dit waarschijnlijk nog worden verwerkt. U krijgt een nieuw bericht als het inkomen is verwerkt.

Ik krijg in 2026 meer of minder geld dan ik had verwacht. Waar ligt dat aan?

Waarschijnlijk is uw aanvullende beurs veranderd of nog niet berekend. Gebruik de 'tool Aanvullende beurs' en vind het antwoord binnen een minuut.

Regel het online

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Telefonisch kunt u geen wijzigingen doorgeven.

Inloggen Mijn DUOMet DigiD

Waarom kan ik niet mailen?

Mailen kan alleen als u van DUO een brief krijgt met daarin een e-mailadres. Of als u in het buitenland woont en geen contact kunt opnemen binnen onze openingstijden. Geef in dat geval uw locatie door.

Meer informatie over het doorgeven van uw locatie en mailen met DUO.

Contact inwoners Caribisch gebied

U kunt in het Caribisch gebied op verschillende manieren contact met ons opnemen.